Eiwitrijke ontbijttips: mijn favorieten Insta-ontbijtjes van het afgelopen jaar!

Het ontbijt is mijn favoriete maaltijd! De dag beginnen met een lekker vullende maaltijd kan mijn dag helemaal maken ? In de afgelopen jaren heb ik heel wat verschillende ontbijtjes uitgeprobeerd en op Instagram gedeeld. Hier al mijn favorieten op een rijtje, allemaal eiwitrijk en superlekker. De een is binnen 5 minuten klaar, de ander vereist wat meer voorbereiding. Uiteraard misstaan veel van deze maaltijden ook niet als tussendoortje of als lunch…

#1 Whey smoothie

#2 No-bake cheesecake

View this post on Instagram

O N T B I J T || Goedemorgen, ik ben de dag weer heerlijk gestart met een no bake kokos-vanille cheesecake 😍😋 Het is een tijd geleden dat ik hem heb gemaakt, maar nog steeds even lekker en bomvol eiwitten. Dus mocht je moeite hebben aan je eiwitten te komen, dan is dit een topper 💪🏼 Recept: 200gr Campina Kokoskwark 1 ei 15gr Whey vanille 20gr custardpoeder 10gr kokosmeel Alles goed roeren en in magnetronbestendig schaaltje voor ca 4,5 a 5 min in de magnetron op vol vermogen zetten. Even af laten koelen, omdraaien op een schoteltje en pimpen met wat jij lekker vindt. Kcal 326 (excl aardbeien) Koolhydraten 20,4 gram Eiwitten 41,3 gram Vetten 10,9 gram Receptinspiratie: meetyourmacros

A post shared by Merit van Muijlwijk (@merit_fitfoodrunning) on

#3  Melkunie Protein

#4 Perfect protein pancakes van de Body & Fitshop

#5 Volkoren crackers of rijstwafels met eiwitrijk beleg zoals kip, zalm, huttenkase en/of een gekookt ei, met een beetje rauwkost

#6 Flapjacks

View this post on Instagram

O N T B I J T || Tijd geleden dat ik deze heb gemaakt: flapjacks💕 Blijft ook 1 van mijn favorieten. Inspiratie van @dafnelikes met wat kleine aanpassingen om ze iets caloriearmer te maken. Kost iets meer tijd dan een bakje kwark maar dan heb je ook wat, een vullend en voedzaam ontbijt waar je de hele ochtend op kan teren. En dit hele bordje bevat slechts 300kcal! Ingredienten: 30 gram kokosbloem (speltbloem kan ook) 12 gram whey vanille Snufje bakpoeder Halve theelepel kaneel 75 gram magere kwark 1 ei Paar druppels natural flavourings vanille (of andere soort vanille essence) Handje blauwe bessen (ca 50 gram) Water Bereiding: Doe alle droge ingredienten door elkaar. Voeg daarna 1 voor 1 de natte ingredienten toe. Roer er een beetje water door om de juiste dikte te krijgen. Het beslag moet niet uitlopen in de pan. Roer als laatste de bessen er voorzichtig doorheen. Bak 4 kleine hoopjes beslag in de pan op zacht vuur voor ca 5 minuten. Dan omdraaien en nog een paar minuten. Ze moeten wat langer garen dan gewone pannenkoeken. Let dus op dat je het vuur niet te hoog zet anders wordt de buitenkant te donker. Ik gebruikte PAM bakspray om in te bakken en heb er een beetje Waldenfarms Maple Walnut syrup over geschonken. Beide met minimale kcal. Het hele recept bevat slechts 300kcal. Macro's: 16,5 gram koolhydraten, 31,5 gram eiwitten, 12,4 gram vetten Enjoy! #pbp #personalbodyplan #gezondeten #gezondontbijt #flapjacks #healthyfood #healthylife #healthylifestyle #voeding #breakfast #brekkie #iifym #progress #goals #debesteversievanjezelf #doewatwerktvoorjou #vetverbranding #fitfam #fitspo #fitmom #fitness #motivation #inspiration #fitdutchie #fitdutchies #bealifechanger #changinglife #strakinzwempak #personalbodycoach

A post shared by Merit van Muijlwijk (@merit_fitfoodrunning) on

#7 Kwark, Griekse Yoghurt, Skyr of Kvarg met fruit en/of noten

#8 Kwarkpannenkoekjes

#9 Omelet met groenten

#10 Skinny cheesecake

#11 Vezelrijke kwarktaart

#12 Warme pap van havermout of teff, verrijkt met whey eiwitpoeder

View this post on Instagram

O N T B I J T || Havermoutpap 💕

A post shared by Merit van Muijlwijk (@merit_fitfoodrunning) on

 

Ik hoop dat jullie hiermee wat inspiratie kunnen opdoen. Bij de meeste posts staan de recepten bij. Mocht je vragen hebben over bovenstaande recepten of ingrediënten, aarzel niet om me een berichtje te sturen…

Liefs, Merit

Eiwitrijke ontbijttips: mijn favorieten Insta-ontbijtjes van het afgelopen jaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven