Voedingsadvies

Gezonde voeding is essentieel voor het behalen van jouw doelen. Je resultaat is voor circa 80% afhankelijk van voeding die je neemt of die je juist niet neemt.

Omdat iedereen verschillend is en verschillende doelen heeft (10 kilo afvallen, meer spiermassa, strakker in je vel komen te zitten, op meer energie krijgen…), maak ik voor iedereen een persoonlijk voedingsadvies.

Afvallen:

De helft van alle Nederlanders is te zwaar! Overgewicht gaat vaak gepaard met allerlei klachten en gezondheidsrisico’s, bijvoorbeeld een hoge bloeddruk of diabetes. Behalve op je uiterlijk, kan te zwaar zijn ook een negatief effect hebben op je zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ben je aan het jojo-en, heb je last van eetbuien, wil je je zwangerschapskilo’s kwijt of zijn de kilo’s er in de vakantie aangekomen? De reden maakt niet uit. Met een persoonlijk voedingsadvies kan ik je helpen je ideale gewicht te bereiken.

Aankomen:

Te dun en te licht zijn is ook niet gezond! De meeste mensen denken dat je alleen voedingsadvies en begeleiding nodig hebt wanneer je te zwaar bent. Echter wanneer je te dun bent loop je net zoveel risico’s op ziektes als wanneer je te zwaar bent. Je bent daarnaast vaak sneller geïrriteerd en moe, je hebt minder energie, je slaapt slechter en je hebt het snel koud. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je te dun bent. Door ziekte, stress, een operatie of omdat je te snel teveel bent afgevallen. Ook voor jou kan ik een persoonlijk advies op maat maken om weer op een gezond gewicht te komen.

Meer energie krijgen:

Het kan zijn dat je tevreden bent met je gewicht. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je lekker in je vel zit. Je kan je vermoeid voelen, weinig energie hebben, geen zin hebben om te sporten, misschien zelfs geen zin om te eten. Dat allemaal kan ook te maken hebben met een gebrek aan gezonde voeding en voedingsstoffen. Door je voeding en je persoonlijke omstandigheden onder de loep te nemen en daar (soms maar kleine) aanpassingen in te doen, kan je energieniveau al flink stijgen. Het proberen waard zou ik zeggen!


Werkwijze voedingsadvies:

Indien er nog niet eerder kennis is gemaakt, vindt er een kennismakingsgesprek plaats. Dit kan op afspraak, telefonisch of via email.
Ik stuur je een uitgebreide vragenlijst toe en vraag jou daarnaast een week lang al je voeding en drank bij te houden in een voedingsdagboek. Aan de hand van deze informatie maak ik een analyse van je huidige eetpatroon (voedingsanalyse). Deze analyse geeft je inzicht in welke voedingsstoffen je voldoende, te weinig of te veel eet.
Op basis van deze uitkomsten maak ik vervolgens een uitgebreid voedingsadvies voor jou op maat, inclusief berekening van jouw energieverbruik, voorbeeldmenu’s, recepten, voedingsmiddelenlijst, tips en lifestyle-adviezen.
Je kan het voedingsadvies zelfstandig opvolgen, maar je kan ook kiezen voor een periode Online Coaching. Dan heb je gedurende 3, 6 of 12 maanden lang persoonlijke begeleiding van mij en een stok achter de deur als je motivatie even te wensen overlaat.

 

Meer informatie: LIFESTYLE COACHING  ♦  SPORTVOEDINGSADVIES

Klik hier voor de tarieven.

Klik hier voor het maken van een afspraak.

Schuiven naar boven